2. СУ “Акад. Емилиян Станев” получи акредитация по програмата "Еразъм +", Ключова дейност 1, сектор “Училищно образование” с проект № 2024-1-BG01–KA121–SCH–000201352. Това ще даде възможност на нашето училище да осъществи полезни партньорства и да реализира проекти с голям брой училища и обучителни организации през периода 2024-2027 година за постигане на основни цели от Стратегията за развитие на училището:
- Международно сътрудничество с училища от Европа и трети страни за обмен на добри практики и съвместно развитие на нови модели на обучение.
- Мотивиране и активно включване в програми за учене през целия живот на педагогическите специалисти, вкл. обмяна на опит и добри практики с иновативни училища в Европа.
- Повишаване на мотивацията за учене и кариерно развитие на учениците, вкл. чрез програми за обмен с партньорски училища от Европа.
- Увеличаване на екипните дейности за обединяване на усилията в посока на внедряване на иновации, дигитални технологии и STEM базирано обучение.
- Осигуряване на европейско ниво на обучение в профилираната подготовка чрез стажове/обучения във водещи учебни заведения и компании с цел повишаване на мотивацията чрез прилагане на знанията, използване на съвременен софтуер и иновативни методи.
- Интегриране на зелени принципи, методи и съдържание в учебния процес по съществуващите програми и повишаване информираността на учениците относно връзката “околна среда – добро здраве” и повишаване на екологичното възпитание на учениците.
- Подпомагане на личностното развитие на учениците и справяне с предизвикателства, които затрудняват ефективното обучение на съвременните млади хора.
- Повишаване на капацитета на учителите и въвеждане на нови модели и добри практики за интегрирано обучение на ученици със специални образователни потребности.
- Подобряване на психоклимата и организационната култура в училищната общност.
В рамките на първата година от акредитацията (01.06.2024 г. – 31.08.2025 г.), 15 ученици от гимназиален етап ще участват в краткосрочни мобилности, 6 учители и ръководен състав ще повишат квалификацията си чрез обучения, и 6 учители и ръководен състав ще участват в мобилности за обмяна на опит чрез наблюдение на работата на колеги (job shadowing).
Предизвикателствата, пред които сме изправени в образователния процес днес, са свързани с интегрирането на дигитални ресурси, STEM образователни подходи и дейности за трансформиране на теоретичните знания в практически опит. Това ще създаде устойчива, позитивна и подкрепяща училищна среда, възможности за подобряване на индивидуалната работа с учениците и използване на емоционалната интелигентност като инструмент за включване, мотивиране и подкрепа на нашите възпитаници за успешната им реализация.
Проектът ще се реализира в 3 етапа:
I етап – Предварителна подготовка
- избор на партньорски организации от Европа за организиране на краткосрочни групови мобилности на учениците;
- избор на доставчици на обучение;
- избор на теми за обучение на учителите;
- сключване на споразумение с партньорските организации;
- обявяване на педагогически съвет на профила на участниците и стартиране на процедура по подбор;
- сформиране на комисия по селекция със заповед на директора;
- определяне на критерии за подбор от комисията;
- подаване на документи от кандидатите за участие в проекта;
- разглеждане на документите на кандидатите, провеждане на интервюта и осъществяване на класирането от комисията;
- информиране на участниците;
- подготовка на документите на участниците: CV, Europass mobility и learning agreement.
II етап – Осъществяване на обученията
- организация на транспорта, престоя, застраховките на участниците в мобилностите;
- провеждане на среща с родителите на одобрените ученици преди всяка групова мобилност;
- запознаване на участниците с програмата за обучение, правилата за безопасност и изискванията на партньорската организация;
- организиране на менторство на участниците в мобилностите и предоставяне на лице за контакт от партньорските организации;
- подготовка на учителите за квалификационните курсове;
- осъществяване на мобилностите.
III етап – Разпространение на резултатите, въздействие, мониторинг и оценка
- издаване на сертификат Europass mobility и сертификат за участие в мобилностите след тяхното приключване;
- представяне на доклад на работна среща с ръководството и постоянната Еразъм+ комисия;
- провеждане на обучения и презентации от участниците в проекта;
- провеждане на интердисциплинарни уроци и открити практики за обмяна на опит;
- разпространение на резултатите чрез публикации, участие в семинари и конференции.
Училищният екип по Еразъм+ ще осъществи мониторинг на напредъка и въздействието от мобилностите в рамките на училищната общност през новата учебна 2024/2025 г. чрез използването на следните показатели за интегриране на резултатите от дейностите за мобилност в училището:
- брой използвани нови платформи, инструменти, създадени материали и др. в час и в извънкласните дейности;
- брой учители, участващи в продължаваща и вътрешно-училищна квалификация;
- участия и награди от национални и международни олимпиади и състезания;
- открити и интердисциплинарни уроци и обучения на колеги: брой преди и след мобилностите;
- включване на деца със СОП и деца в неравностойно положение в училищни и извънкласни форми;
- нарастване на успеха на учениците по класове и предметни области;
- устойчивост в използването на дигиталните ресурси;
- нарастване на удовлетвореността от обучението на ученици, учители и родители.