Публикувано на 07.10.2024

2. СУ “Акад. Емилиян Станев” получи акредитация по програмата "Еразъм +", Ключова дейност 1, сектор “Училищно образование” с проект № 2024-1-BG01–KA121–SCH–000201352. Това ще даде възможност на нашето училище да осъществи полезни партньорства и да реализира проекти с голям брой училища и обучителни организации през периода 2024-2027 година за постигане на основни цели от Стратегията за развитие на училището:

  • Международно сътрудничество с училища от Европа и трети страни за обмен на добри практики и съвместно развитие на нови модели на обучение.
  • Мотивиране и активно включване в програми за учене през целия живот на педагогическите специалисти, вкл. обмяна на опит и добри практики с иновативни училища в Европа.
  • Повишаване на мотивацията за учене и кариерно развитие на учениците, вкл. чрез програми за обмен с партньорски училища от Европа.
  • Увеличаване на екипните дейности за обединяване на усилията в посока на внедряване на иновации, дигитални технологии и STEM базирано обучение.
  • Осигуряване на европейско ниво на обучение в профилираната подготовка чрез стажове/обучения във водещи учебни заведения и компании с цел повишаване на мотивацията чрез прилагане на знанията, използване на съвременен софтуер и иновативни методи.
  • Интегриране на зелени принципи, методи и съдържание в учебния процес по съществуващите програми и повишаване информираността на учениците относно връзката “околна среда – добро здраве” и повишаване на екологичното възпитание на учениците.
  • Подпомагане на личностното развитие на учениците и справяне с предизвикателства, които затрудняват ефективното обучение на съвременните млади хора.
  • Повишаване на капацитета на учителите и въвеждане на нови модели и добри практики за интегрирано обучение на ученици със специални образователни потребности.
  • Подобряване на психоклимата и организационната култура в училищната общност.

В рамките на първата година от акредитацията (01.06.2024 г. – 31.08.2025 г.), 15 ученици от гимназиален етап ще участват в краткосрочни мобилности, 6 учители и ръководен състав ще повишат квалификацията си чрез обучения, и 6 учители  и ръководен състав ще участват в мобилности за обмяна на опит чрез наблюдение на работата на колеги (job shadowing). 

Предизвикателствата, пред които сме изправени в образователния процес днес, са свързани с интегрирането на дигитални ресурси, STEM образователни подходи и дейности за трансформиране на теоретичните знания в практически опит. Това ще създаде устойчива, позитивна и подкрепяща училищна среда, възможности за подобряване на индивидуалната работа с учениците и използване на емоционалната интелигентност като инструмент за включване, мотивиране и подкрепа на нашите възпитаници за успешната им реализация.

Проектът ще се реализира в 3 етапа:

I етап – Предварителна подготовка

  • избор на партньорски организации от Европа за организиране на краткосрочни групови мобилности на учениците;
  • избор на доставчици на обучение;
  • избор на теми за обучение на учителите;
  • сключване на споразумение с партньорските организации;
  • обявяване на педагогически съвет на профила на участниците и стартиране на процедура по подбор;
  • сформиране на комисия по селекция със заповед на директора;
  • определяне на критерии за подбор от комисията;
  • подаване на документи от кандидатите за участие в проекта;
  • разглеждане на документите на кандидатите, провеждане на интервюта и осъществяване на класирането от комисията;
  • информиране на участниците;
  • подготовка на документите на участниците: CV, Europass mobility и learning agreement.

II етап – Осъществяване на обученията

  • организация на транспорта, престоя, застраховките на участниците в мобилностите;
  • провеждане на среща с родителите на одобрените ученици преди всяка групова мобилност;
  • запознаване на участниците с програмата за обучение, правилата за безопасност и изискванията на партньорската организация;
  • организиране на менторство на участниците в мобилностите и предоставяне на лице за контакт от партньорските организации;
  • подготовка на учителите за квалификационните курсове;
  • осъществяване на мобилностите.

III етап – Разпространение на резултатите, въздействие, мониторинг и оценка

  • издаване на сертификат Europass mobility и сертификат за участие в мобилностите след тяхното приключване;
  • представяне на доклад на работна среща с ръководството и постоянната Еразъм+ комисия;
  • провеждане на обучения и презентации от участниците в проекта;
  • провеждане на интердисциплинарни уроци и открити практики за обмяна на опит;
  • разпространение на резултатите чрез публикации, участие в семинари и конференции.

Училищният екип по Еразъм+ ще осъществи мониторинг на напредъка и въздействието от мобилностите в рамките на училищната общност през новата учебна 2024/2025 г. чрез използването на следните показатели за интегриране на резултатите от дейностите за мобилност в училището:

  • брой използвани нови платформи, инструменти, създадени материали и др. в час и в извънкласните дейности;
  • брой учители, участващи в продължаваща и вътрешно-училищна квалификация;
  • участия и награди от национални и международни олимпиади и състезания;
  • открити и интердисциплинарни уроци и обучения на колеги: брой преди и след мобилностите;
  • включване на деца със СОП и деца в неравностойно положение в училищни и извънкласни форми;
  • нарастване на успеха на учениците по класове и предметни области;
  • устойчивост в използването на дигиталните ресурси;
  • нарастване на удовлетвореността от обучението на ученици, учители и родители.
1