Посещението на д-р Елеонора Лилова, директор на 2. СУ, и Михаил Андреев, ръководител направление ИКТ, в Space Camp Турция се превърна в незабравимо преживяване. Те се завърнаха с нови идеи и концепции за подобряване на STEAM обучението в нашето училище. Тази вълнуваща инициатива предложи възможността да се види отблизо как космонавтите се подготвят за своите мисии в космоса, както и да се експериментира с различни уреди и техники, използвани в тези интензивни тренировки.
Досега ученици и учители от 2. СУ в годините са участвали в програмите на място и са придобили множество умения, а сега обновената програма ще предоставя повече STEAM умения и връзки в осигурените дейностит. Скоро ще бъде обявен конкурс за участници в програмата за 2025 година, в която може да кандидатстват изявени наши ученици.
Космическа атмосфера, изпълнена с обучение и вдъхновение
Space Camp Турция, разположен в Измир, е един от двата космически центрове в света, които предлагат уникални обучителни програми за ученици и възрастни. Програмата включваше симулации на космически мисии, работа с високотехнологични устройства и тренировки, разработени на базата на методики, използвани от НАСА. Групата от България бе впечатлена от вниманието към детайла и практическите подходи, които правят сложните научни концепции достъпни и разбираеми за участниците.
Едно от най-впечатляващите преживявания беше участието в симулирана космическа мисия Аврора, която включваше разделение на отговорности между екипажите, изправяне пред непредвидени обстоятелства и работа в синхрон за постигане на поставените цели. Това помогна на участниците да осъзнаят значението на екипната работа, критичното мислене и адаптивността – умения, които са също толкова важни в класната стая, колкото и в Космоса.
Иновации за STEM кабинетите в училище
Посетените уреди и техники дават множество идеи за подобряване на учебния процес:
- Виртуални мисии и сценарии: Симулациите, базирани на реални космически мисии, доказаха своята ефективност за развиване на аналитични и логически умения. Обмисляме как подобни технологии могат да бъдат интегрирани чрез VR (виртуална реалност) или интерактивни софтуери.
- Екипна работа и ролеви игри: Програмата в Space Camp демонстрира, че учениците могат да научат много повече, когато работят заедно за решаване на сложни задачи. Това ни вдъхнови да разработим нови упражнения, базирани на ролеви игри, свързани с научни теми и задачи.
- Експериментални подходи: В Space Camp участниците сами провеждаха експерименти, което подчерта важността на практическите умения. Планираме да включим повече лабораторни занимания и проектно-базирано обучение в бъдещия STEАM център в нашето училище.
Учене чрез преживяване
Посещението в Space Camp Турция ясно показа, че ученето може да бъде не само полезно, но и изключително вълнуващо. Участниците ни се завърнаха заредени с ентусиазъм и готовност да прилагат наученото. Сега целта е тези иновации да бъдат внедрени в STEM кабинетите, за да се вдъхнови следващото поколение учени, инженери и изследователи от 2. СУ.